Etične smernice določajo bistvene elemente ter želene cilje etičnega vedenja in na tak način spodbujajo strokovni in etični razvoj izvajalcev VKO.
Etične smernice VKO sestavlja 5 sklopov smernic. Prvi sklop je najbolj obširen, saj zajema 12 izjemno pomembnih smernic, ki govorijo o odnosu med stranko in svetovancem:
- Upoštevanje celostnih potreb strank
- Spoštovanje dostojanstva stranke
- Spoštovanje strankinih vrednot
- Zagotavljanje preglednosti in zaupnosti
- Izogibanje navzkrižju interesov
- Ustrezno in prilagojeno informiranje
- Upoštevanje usmeritev za uporabo IKT pri VKO
- Korektna strokovna predstavitev
- Ustrezna usposobljenost
- Korist stranke je prioriteta
- Družbena odgovornost
- Aktivno zavzemanje za enakost in proti vsem oblikam nasilja
Večina teh smernic je bilo vsebovanih tudi v prejšnjih Etičnih standardih, npr. celovita obravnava strank, spoštovanje strankinega dostojanstva in vrednot, zaupnost storitev, storitve prilagojene posamezni stranki, enakopravnost za vse skupine strank. Določene smernice pa so dodane oziroma se zaradi današnjih razmer bolj poudarjajo:
- Smernica 7: zgolj posredovanje spletnih naslovov je neustrezno. Različni spletni portali in družbena omrežja so v pomoč pri razvoju kariere, njihova uporaba mora biti dopolnilo živemu stiku stranke s svetovalcem. Svetovalec mora stranki razložiti zakaj in kako bo uporabila IKT, uporabi pa mora slediti pogovor o novih spoznanjih ter kako ta vplivajo na karierne odločitve.
- Smernica 10: kadar storitve kariernega razvoja potekajo kot plačljiva dejavnost, mora biti cena teh storitev že vnaprej znana strankam in za njih sprejemljiva. Stranke se seznani z izvajalci, ki storitve izvajajo brezplačno.
- Smernica 11 in 12: svetovalci skrbijo za družbeno odgovornost tako, da zagotavljajo vsem uporabnikom enake možnosti. Kadar ugotovijo, da stranke v izobraževanju in zaposlovanju niso obravnavane enakopravno, si aktivno prizadevajo za spremembe.
Tako kot naše stranke nagovarjamo h kakovostni samooceni, je že hiter pregled čez predstavljene etične smernice lahko dobra priložnost tudi za samooceno našega dela na področju karierne orientacije 😉. Kako bi pa vi ocenili vašo odgovornost do strank?
Preberite več o etičnih smernicah VKO v brošuri >>